Sezimovo Ústí online, www.sezimovousti.cz

reklama
Sezimovo Ústí online: Píšeme o čem se mluví
reklama
reklama
Věci veřejné

Dohoda přináší nového starostu města

Povolební obraz vedení města

Tento týden bylo ukončeno povolební vyjednávání. O budoucím uspořádání radnice spolu jednaly prakticky všechny kombinace politických subjektů, které se ve volbách ucházely o hlasy voličů. I přesto, že část politického spektra měla učiněnu předběžnou dohodu o spolupráci a některé strany se vymezovaly vůči ostatním v nevraživé volební kampani, rozložení mandátů mezi zastupitele zamíchalo znovu kartami. Zatímco některé strany byly důvěrou voličů příjemně překvapeny, jiným ochladlo sebevědomí a museli přehodnotit vyjednávací strategie.

Po dvou týdnech vyjednávání, kdy každá ze stran přinášela své návrhy a snažila se uhájit co nejlepší výsledek a co největší část volebního programu, došlo na projednávání kompromisů s cílem učinit vyváženou dohodu, umožňující vytvořit stabilní a zodpovědné vedení města Sezimova Ústí.

Dohodou 17 zastupitelů z pěti volebních stran (ČSSD, Město pro všechny, Zelená pro město, KSČM a TOP 09) byla vytvořena široká koalice.

Starostou města bude Mgr. Ing. Martin Doležal (Zelená pro město), místostarostou Pavel Samec (ČSSD). V radě města bude Ladislav Dostál (ČSSD), Mgr. Petr Peroutka, Ludmila Svatková a RNDr. Vojtěch Kadlčík (Město pro všechny). Sedmým členem rady města bude Josef Králík (KSČM).

Formální volba členů vedení města proběhne hlasováním na ustavujícím zasedání zastupitelstva města ve čtvrtek 11.11.2010 v 18 hodin v kině Spektrum. Všichni jste srdečně zváni.

Redakce - 29.10.2010
1. Bob zapsáno: 29.10.2010 ve 18:13:55 hod.

Ha, jsem první! Tak přece jen změna. Gratuluju!

2. Petra zapsáno: 30.10.2010 ve 11:05:04 hod.

Tak nevím, k čemu gratulujete. Jediný, komu se dá pogratulovat je pan Doležal, kterému se mu povedlo získat starostovský post, ačkoliv strana, za kterou kandidoval nepatřila mezi ty nejúspěšnější. ( což popírá to vysvětlení pana Klímy na pokecu, proč nejsou v těchto pozicích ženy)Jinak jsou tu opět stejní lidé, kteří v zastupitelstvu již tolik let sedí, někteří byli už i v radě (snad kromě pana Peroutky všichni). Mě tento výsledek tedy nenadchl, nechápu,jaký mají význam naše hlasy při volbách,když v radě sedí i zástupce KSČM, kdyby je tato nová koalice respektovala, tak by podle počtu hlasů měl být starostou pan Samec a místostarostkou paní Svatková. Jediné pozitivní je, že je koalice utvořena ze 17 zastupitelů, jen by mě zajímalo, proč už se jich rovnou nedomluvilo všech 21. ODS neměla zájem nebo je mezi sebe nechtěli?

3. imta zapsáno: 30.10.2010 ve 13:05:08 hod.

No tak to jsem zvědav koho nyní budete na těchto stránkách pomlouvat, když už jste se dali všichni dohromady i s komunisty! To jsme se teda soudruzi po 20 letech dočkali "krásného" výsledku. Konečně jste ukázali co ve vás je. K většinové koalici jste je nepotřebovali, takže asi jsou vám blízcí. Historie se opakuje nějak příliš brzo, ne?. Vám soudruzi přeji hodně úspěchů a ostatním, aby příště volili s rozumem v hrsti a ne v ...!

4. Pavel zapsáno: 30.10.2010 ve 17:35:28 hod.

Pro imta. Pokud o někom napíšete pravdu, tak to není pomluva. Nebo si opravdu myslíte, že lidé, kterých se kritika týkala tyto stránky nečtou.Jistě by našli způsob, jak se bránit. Co se týká komunistů. Byl bych první, kdo by je zakázal. Ale v komunální politice nejde o politiku, ale o prospěch občanů města. Jinak mně osobně opravdu nejsou blízcí lidé jako exstarosta Beneš, Vlček, Stryhal, Voráček a to jenom proto, že jsou z ODS.Ono je to ale ve všech stranách stejné.A že jsme se dočkali po dvaceti letech? Já, pokud si pamatuji, tak jsou komunisti stále parlamentní stranou. Tak jakých dvacet let?

5. gojama zapsáno: 30.10.2010 ve 21:00:37 hod.

At je to jak chce, jde o koalici s KSCM. Pro me osobne je to po 20 letech po padu zelezne opony tezko stravitelne. Absolutne nepochopitelne je to od TOP09, jehoz nektere cleny jsem take volil.

6. Ped zapsáno: 30.10.2010 ve 22:35:30 hod.

Pro imta, gojama:Možná, že máte ještě větší důvod nenávidět poúnorový režim v naší zemi, než mám já, možná věříte všemu, co píše Mladá fronta. Neupírám vám právo mít svůj názor, ale situace, která byla ve světě před Únorem, před Bílou horou, se bezpochyby už nemůže opakovat. Proto nemám ani obavu, že by lidová strana mohla nastolit návrat inkvizice, ani strana p. Schwarzenberka feudalizmus a nevolnictví. A že by p. Králík chtěl a jako člen rady města mohl vrátit dějiny o 60 let nazpět? Tomu také nevěřím.
Přesto si vás dovoluji vyzvat, sledujte prosím bedlivě jeho činnost jako radního a pokud zjistíte, že Vaše podezření je oprávněné, informujte ostatní občany. Ujišťuji Vás, že pak společně budeme důrazně požadovat na zastupitelstvu, aby byl p. Králík z funkce radního odvolán.

7. gojama zapsáno: 31.10.2010 ve 10:18:34 hod.

Nejde ani tak o pana Kralika, se kterym se zdravim a nic proti nemu. Spise mi jde o to, ze ostatni strany se nedohodly s ODS, ktera je v zastupitelstvu jiz bez "kmotru". Pak by to bylo zastupitelstvo slozene z demokratickych stran. S osobou pana Kralika nemam problem, pouze ze stranou kterou zastupuje. Take je mi divne proc Pavel Samec neni starosta. Bud nechtel nebo tak zelenym ustoupil. Preji hezke dny.

8. Bob zapsáno: 31.10.2010 ve 11:24:06 hod.

Nebuďme hloupí. Bude to ještě nějakou dobu trvat, než se místní ODS vymaní z vůdcovství svého lídra, a tím je Beneš. To, že Beneš není v zastupitelstvu ještě nic neznamená. Je pořád jejich mocí posedlým předsedou. Pořád si to ještě může zařídit tak, že v zastupitelstvu usedne. A i kdyby neusedl, pořád může přes svoje lidi nechávat o nás rozhodovat kmotry z Hluboké. ODS nebude demokratickou stranou, dokud si ve svých základních organizacích nevykydá. A to nebude hned. Takže já se vůbec nikomu nedivím, že s ODS nechtěl nic mít. Naplňuje mě určitou nadějí, když vidím, jak někteří z Benešovým věrných od něj teď dávají ruce pryč, ale počkám si, jestli to je jen gesto, nebo začátek toho vykydávání.

9. Ped zapsáno: 31.10.2010 ve 11:38:22 hod.

Pro gojama:
Pokud to tedy dobře chápu, posuzujete přijatelnost radních i ostatních zastupitelů podle stranické legitimace. I to už tady bohužel bylo. Naštěstí většina našich občanů volila kandidáty, které zná, a u kterých předpokládá, že budou mít snahu a schopnosti město vést dobře.Doufám, že tomu tak bude.

10. Olga Matějková zapsáno: 31.10.2010 ve 14:57:22 hod.

Pro Bob. Váš názor samozřejmě respektuji, přesto se trochu mýlíte. Nevím, kdo ještě dává pryč ruce od pana Beneše, pokud tím narážíte na můj komentář na pokecu, tak bych chtěla vysvětlit,že to rozhodně není reakce na výsledky voleb. S panem Benešem jsme se různili v názorech již v době, kdy jsme spolu seděli v radě města. Máte ale pravdu v tom, že jeden hlas proti nestačí. Přesto by mě zajímalo, proč tu většinou všichni kritizují pouze osobu pana Beneše. On byl přece ve vedení města ještěs panem Vocílkou a budoucím místostarostou Samcem, tito tři spolu trávili nejvíce času a mohli pana Beneše v jeho chování usměrnit, buď k tomu neměli odvahu nebo s ním souhlasili.

11. Pavel zapsáno: 31.10.2010 ve 17:28:43 hod.

Pro Olgu. Máte pravdu, že co se dělo nebylo jenom díky Benešovi. Samec a Vocílka mají také svůj podíl na činnosti města ve dvou obdobích a nikdo to z nich nesejme. Argument, že pan Samec dostal nejvíc hlasů je tak pro prosťáčky. Přece každý ví, že je získal jenom díky tomu, že kandidoval za ČSSD a většina starších lidí volí tuto stranu protože se nechají oblbnout slibem, jak se budou mít dobře. Nepochopím, jak mohou odboráři jít se Sobotkou v jedné řadě demonstrovat. Asi jim dal slib, že si sníží plat na životní minimum. Ještě nechápu, že lidé vidí jak jsme hospodářsky v háji a pořád chtějí rozdávat z ničeho. Asi si berou mustr z našich politiků, bez ohledu z jaké jsou strany.

12. PS zapsáno: 31.10.2010 ve 20:17:50 hod.

Pro Olgu: Můžete nám prosím prozradit, v čem jste se s p. Benešem neshodovala a kdy jste to dala veřejně či při hlasování najevo? Na oficiálním webu města jsou jednotlivá usnesení z rady i nahrávky ze zastupitelstva města a z nich vyplývá, že vzájemná shoda s Benešem při hlasování (nejen vaše, ale i všech ostatních členů té slavné jedenáctky) byla až zázračná.

13. Olga Matějková zapsáno: 01.11.2010 ve 17:07:59 hod.

pro PS. Tím, že jsme se zcela neshodovali již v době, kdy jsme byli členy rady města jsem chtěla naznačit časové období. Pokud se o komunální politiku zajímáte, tak víte, že koalice se uzavírají právě proto, aby zastupitelé měli jistotu, že se jim podaří prosadit názory, které považují za důležité a správné, samozřejmě se nemusí líbit všem. Naše koalice tvořila 11 zastupitelů, proto nebylo nic divného na tom, že hodně bodů prošlo díky právě 11 hlasům. Ostatně i opozice hlasovala většinou shodně, nevýhodou bylo to, že měla hlasů pouze 10. Již víte, že nyní má koalice 17 členů, což znamená, že 6 z nich si může dovolit ten luxus a v některém hlasování se zdržet nebo být proti.Přesto je opět třeba 11 hlasů, aby bod prošel, takže tu bude opět nějaká "slavná jedenáctka".(výhodou je to, že se v ní mohou libovolně střídat) Předpokládám ale, že složení této koalice Vám vyhovuje více než ta "naše" předchozí .
Abych ale odpověděla na Vaši otázku. I hlasování na radě města vždy předcházela diskuze k jednotlivým bodům, která probíhá právě proto, abychom si své postoje ujasnili a případně se dohodli na kompromisu, usnesení, která pak vzniknou jsou důsledkem této diskuze. Vždy jsme nehlasovali stejně, ale máte pravdu, že se málokdy stalo, aby něco prošlo pouze díky 4 hlasům. Za svými rozhodnutími, které jsem udělala za 4 roky mého působení v zastupitelstvu si stojím, nebudu tvrdit, že jsem k nim snad byla nucena. Nejsem si vědoma, že bych nějakým svým rozhodnutím poškodila toto město, a jsem si zcela jistá tím, že jsem se nikdy nerozhodovala tak, abych z toho měla osobní prospěch.
S panem Benešem se neshoduji především v tom, jakým způsobem jednal se zastupiteli a ostatními občany, také mi vadí předvolební intriky.
Rozhodně jsem nepsala na tento web proto, abych se nějakým způsobem hájila, pokud by tomu tak bylo, tak bych nečekala, až bude vše dohodnuto, ale začala bych ještě před volbami. Chtěla jsem pouze upozornit na to, že by si lidé měli ověřit nejprve všechna fakta a pak teprve ostatní škatulkovat, v ODS je spousta slušných lidí, kteří mají zájem pracovat pro občany tohoto města a chování jednoho člověka by nemělo vrhat špatné světlo na všechny.
Pokud by na mě měl ještě někdo dotaz, můžete mě kontaktovat na adrese: olga-matejkova@seznam.cz. Ráda všem odpovím. Ocenila bych, kdybyste se při této případné korespondenci představili, já se zde také neschovávám za zkratkami a přezdívkami.

14. Karel zapsáno: 02.11.2010 ve 13:18:40 hod.

Pro Pavla: Počet hlasů pro pana Samců je výrazně vyšší (o 300) než počet hlasů druhého kandidáta z ČSSD. A navíc, Sezimák je pravicové město - stačí srovnat výsledny voleb do parlamentu v SÚ s republikovým průmerem.

15. -fz- zapsáno: 02.11.2010 ve 13:35:44 hod.

Těžko rozumnět Petře.Proč ne p.Králík? Je to zkušený komunální politik.A je to hlavně změna.Pro "imta" : formulujte přesněji,čeho jsme se za dvacet dočkali.Já říkám : hospodářského a morálního úpadku.A platit to mají ti,kteří to nezavinili.Ti,kteří to zavinili platit nebudou.Slyšeli jste někdy nějako tu omluvu od Klause,Nečase,Kalouska (abych jmenoval ty,kteří jsou ve vládních funkcích dvacet let).Aby aspoň řekli pardon,my nechtěli... A to za neustálého nadávání komunistům,jak to oni bídně vedli.Já si těch,kteří se hlásí ke KSČM vážím.Dvacet let je jim nadáváno,vyhrožováno,kdejaký moula se jim vysmívá .. a tak to,že vydrželi je třeba ocenit.Pepu Králíka znám léta,bude to dobrý zastupitel.Je ale možné,že neuhne různým kmotrům.Pak mu bude zase nadáváno.Pana Samce osobně neznám.Dostal ale daleko nejvíc preferenčních hlasů (m.j.i můj).Měl být proto starostou.Ale zřejmě jde opět o nějaký kompromis.Já slyšel o p.Kadlčíkovi,pak o pí.Svatkové.
Je zde opět to,o čem jsem tu nedávno napsal.Mnozí soudějí lidi podle těch písmen za jménem.Kdyby Králík kandidoval za třeba Město pro všechny,nebyl by vystaven útokům,jako když je komunista.Tvrdím,že komunistům nejvíc nadávají ti,kteří jim nejvíc lezli mezi půlky.Ve velkém okruhu svých známých neznám nikoho,komu by nějak výrazně ublížili.Ale to je relativní... Třeba ublížili...Jenomže ODS se svými komplici ( ČSL,ODA,DEU,TOP,VV ...) pozvolna přivedla tuto zem ke zkáze.Mám obavy,že k ní už moc nechybí ...

16. Bob zapsáno: 02.11.2010 ve 15:20:30 hod.

Pavel Samec to jasně vysvětlil v dnešním táborským deníku. Řekl, že ostatní strany měly i bez ODS dostatek hlasů, aby udělali vedení města i bez ČSSD, takže je rád, že mají vůbec nějaké zastoupení ve vedení města (to jako místostarostu a jednoho radního). Vaše neustálé omílání preferenčních hlasů v souvislosti se starostou města je nesmysl, dokud nebude v tomto státu přímá volba starosty.

Když se podíváme do historie na webu volby.cz, tak v roce 2002 měl nejvíc hlasů pan Kadlčík (1428 hlasů) a další 4 kandidáti Města pro všechny měli nad tisíc hlasů. A výsledek? Starostou se stal Peterka z ČSSD, který měl 796 hlasů, místostarostou Vocílka (790 hlasů). Faktickým vůdcem se stal Bedřich Beneš, který měl pouze 703 hlasy. Po likvidaci Peterky se z pozice 2. náhladníka stal místostarostou Samec s 597 hlasy. Jen pro informaci, Králík měl 864 hlasy.

V roce 2006 to bylo podobné. Nejvíc hlasů měl V. Kadlčík (987) a paní Svatková (893). A výsledek? Starostou zkáza města B. Beneš (810 hlasů), místostarosta č. 1 Pavel Samec (801) a č. 2 Miroslav Vocílka (652 hlasů).

Takže každý inteligentní volič snad už chápe, že dokud nemá jediná strana v zastupitelstvu absolutní většinu, musí se o osobě starosty domluvit s ostatními. Jsem opravdu rád, že i přes všechny preferenční hlasy starostou není Samec, který je sice fajn chlap, ale za léta co tlačil káru modrému kmotrovi z Tábora ukázal, že na nějaké změny to opravdu nebude ten správnej typ. Chce to mladou krev a to se povedlo, takže já mám radost i přesto, že se musely dělat kompromisy. Držím palce Doležalovi. Konečně někdo odjinud, než ze Silonky.

17. Kristina zapsáno: 02.11.2010 ve 19:35:22 hod.

Bylo by dobré zařídit na dikusi vlákna odpovědí? A možné?

18. Martin Klíma zapsáno: 02.11.2010 ve 21:57:28 hod.

To je těžké. Vlákna jsou přehlednější pro část čtenářů a část zase pokládá za přehlednější diskusi bez vláken. Zkušenosti zatím ukázaly, že vlákna by se vyplatila u bouřlivých diskusí a těch je jen pár. Proto je preferována jednoduchost a přehlednost. Děkuji za námět, zařadím to do další verze.

19. -fz- zapsáno: 08.11.2010 ve 09:37:12 hod.

Zatím,pokud vím.byli všichni starostové ze Silonu.Jedinou výjimkou byl pan Peterka.A to myslím,neskončilo dobře.Nejde o to,odkud ti lidé jsou,jde o to jací jsou. I na Silonu byli lidi výborní i ti opační.Jako všude jinde... Jde taky o to,co z koho udělala dnešní (už dvacetiletá) doba.Za dvacet let se vyměnila generace.Uvidíme,jak se na ní podepsala výchova.i já bych souhlasil s p.Doležalem,jako příštím starostou.Je to ta nová generace.

20. Čtenář příspěvků zapsáno: 08.11.2010 ve 16:51:36 hod.

Budoucí složení rady mě celkem upokojuje. M.Doležala tak trochu znám ,je to slušný a pracovitý člověk, věřím a doufám, že moji víru nezklame a bude po těch neslavných předchůdcích dobrým starostou.
K některým poznámkám:
Pánové Beneš,Vlček,Stryhal,Voráček mi také nejsou blízcí, ovšem ne proto, že jsou z ODS, ale pro jejich práci v radě a zastupitelstvu .Ani nevím z jaké organizace ODS jsou, když tady tuším žádná není . Asi z Tábora? V komunální politice by stranickost měla jít bokem. V obcích se většinou neprosazují celostátní programy stran, ale místní záležitosti. Stoprocentně souhlasím, že p.Samec dostal nejvíce hlasů pouze proto, že je z ČSSD. Mnoho lidí si totiž myslí, že ČSSD může dodržet slib sociálního státu a volí je, tedy i na komunální úrovni. Bohužel oni už neříkají lidem, kde na to vzít! V současné situaci je to utopie.
K p.Králíkovi. Myslím si, že byl dobrým zastupitelem. Bohužel je ze strany, kterou
z principu nesnáším, ovšem jak uvádím a i mnoho jiných, jsme v komunální politice!
V jedné poznámce – přímá volba starosty. Mě by se to i líbilo, ovšem když se nad tím zamyslím, tak je to podobné jako jsou referenda. Výsledek je takový, jak média zpracují voliče. Volič totiž v drtivé většině vůbec neví, koho, nebo co volí. Myslím, že je to uskutečnitelné pouze v menších obcích, kde se vzájemně skoro všichni znají.
Jinak přeji novému zastupitelstvu a radním aby jejich rozhodnutí byla vždy ta správná.
.

21. -fz- zapsáno: 30.11.2010 ve 10:10:04 hod.

Na minutku se vrátím ke svému příspěvku z 2.listopadu ve 13,35 hodin... V Právu ze dne 26.listopadu je článek s titulkem : ODS už z Brna hlava bolet nemusí,zastupitel KSČM přešel k soc.dem.Konec titulku ... V článku se psalo o tom,o čem jsem psal já.Jakmile si zastupitel změnil ta písmenka za jménem (KSČM na ČSSD) je přijatelný pro ODS a jistě i pro jiné tak zvané pravicové strany.Doklad úpadku morálky,doklad úpadku zájmu o věci veřejné a doklad zájmu o záležitosti vlastní,soukromé ...

22. petr podolský zapsáno: 21.12.2010 ve 20:12:22 hod.

Milý Petře Peroutko, nemám zrovna mnoho volného času a ani jsem v tento okamžik nepochopil, jak bych mohl reagovat na Tvůj příspěvek v "Novinkách ze Sezimova Ústí. Za milou vzpomínku na Jaroslava Schneidera Ti upřímně děkuji. Věřím, že nejsem sám, kdo takto uvažuje. Ještě jednou děkuji a přeji vše hezké v roce následujícím a ať se Vám daří ve Vaších krocích pro lepší atmosféru společného života v našem městě.

Zde můžete svobodně reagovat na článek. Reakce se objeví ihned a není cenzurována, buďte proto prosím slušní. Pozor, vyplnění jména a textu je povinné. Pokud tyto položky nevyplníte, váš příspěvek se nezobrazí.

Jméno:   e-mail:
Ochrana proti robotickému spamu Opište kód z obrázkuopište číslo z obrázkudo tohoto políčka
reklama
reklama