Město pustí cyklisty do protisměru
Sezimovo Ústí – V Sezimově Ústí se už brzy budou moci prohánět cyklisté v obou směrech i v některých jednosměrkách . Radnice čeká na schválení dopravní policie, aby umístila odpovídající značky do ulic. Obousměrných provoz se ale nevrátí do všech jednosměrek.
Pro Sezimovoústecké se o zas tak zásadní změnu nejedná. Jezdit na kolech v protisměru mohli i v minulosti. Pak ale v listopadu 2007 zrušili tehdejší radní jízdu v protisměru s tím, že takový pohyb cyklistů ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Nic nepomohlo, že proti byli vedle cyklistů i opoziční zastupitelé, většinová koalice prosadila svou. Toto omezení, přestože se změnil přístup ministerstva dopravy k této problematice, zatím trvá. Jak ale přiznávají místní cyklisté, běžně si v některých ulicích krátí cestu jízdou v protisměru už nyní. Tím ale stále riskují postih od městské policie.
„Uvažuje město o vrácení obousměrného pohybu cyklistů do jednosměrek?“ zajímalo na květnovém jednání zastupitelstva Hanu Hojsákovou (TOP 09). O této možnosti se začalo mluvit už polovině loňského roku poté, co v červnu loňského roku vyšla nová vyhláška ministerstvo dopravy, která usnadňuje cyklistům jízdu v protisměru a zavádí pro ni jednotné dopravní značení. Pro zvýšení bezpečnosti by měl cyklistům sloužit víceúčelový jízdní pruh, jeho zřízení ale v Sezimově ústí neplánují. Objeví se jen svislé dopravní značky.
Podle starosty Martina Doležala už radnice pověřila dopravní komisi města, aby připravila návrh seznamu ulic, ve kterých bude možný pohyb cyklistů i v protisměru. Ten zahrnuje ulici Pod Vrbou, Švermovu, 1. Máje, Wolkerovu, část Budějovické od hotelu MAS, Táboritů, Lipovou, Nerudovu. Teď se čeká na souhlas dopravní policie.
„Nepředpokládáme, že do seznamu přibudou další ulice,“ tvrdí referent dopravy sezimovoústecké radnice Josef Beránek. Přitom ještě před zrušení obousměrného provozu cyklistů v jednosměrkách se mohli cyklisté pohybovat například také v ulicích Komenského a dalších ulicích. „Řídili jsme se doporučením dopravní komise, zvažovala se hlediska bezpečnosti, šířky vozovky nebo výšky obrubníků,“ vysvětluje Beránek.
Po projednání na dopravní policii musí ještě oboustranné otevření jednosměrek pro cyklisty schválit táborský odbor dopravy.
zdroj: Týdeník Táborsko -jar-
Můžeme poděkovat těm třem pitomcům (Vocílka,Samec a Beneš z Tábora z ODS), které podporovali členové ČSSD a ODS, že přidělali zastupitelům zbytečnou práci. Ještě dnes tam ti, co schválili zrušení výjimek sedí. Jeden beznázorový dokonce za slušné peníze ve funkci místostarosty.Jistě jako charakter bude stát s Dostálem z ČSSD zase proti výjimkám.Nebo, že by se situace ve městě v horní části nějak změnila?
Zapomněl jste na Vavrušku. Cyklista! Jezdí celý roky v protisměru a zruší výjimky. To byl taky charakter.
Nezapoměl. Jenom mi od něj přišlo jako větší svinstvo to, že jako bývalý tanista chtěl s táborským Benešem z ODS vykšeftovat tenisové kurty, jistě za slušný bakšiš, za stavbu bytů. Proto jeho zásluhou byl Beneš z Tábora z ODS zvolen naším starostou. Jinak si jeho počínání nelze vysvětlit. Dnes by chtěl být váženým občanem města, ale díky tomuto počínání už každý ví, s kým má tu čest.
Ještě by neškodilo po skončení akce zveřejnit, kolik ta „sranda“ , kterou tehdejší větší část zastupitelstva schválila celkem stála – likvidace a nové značení s vyčíslením času na jednání
a schvalování jak zrušení tak nyní!! Že by zastupitelé, kteří tehdy hlasovali pro zrušení a jsou dnes opět v Zastupitelstvu se v rámci lítosti zřekli na př. jednoměsíční částky za funkci jako nepatrný příspěvek na náklady? Ono to hlasování totiž nebylo z nevědomosti, nebo z hlouposti, ale vědomá podpora nesmyslného návrhu .Řada občanů, jezdících na kole i dopravní komise byla zásadně proti zrušení a podávala zastupitelům dostatečně pádné informace pro zachování.
Uvádí se, že bude pouze svislé dopravní značení. Doufám, že bude kompletní podle současných platných norem. Na př. i s označením výjimky pro cyklisty i u značek zakazující odbočení do protisměru jednosměrky. Dříve toto označení výjimky scházelo. Protože znám názory mnoha řidičů, asi bych na konci jednosměrky provedl alespoň v délce dvou-třech metrů vodorovné značení (pruh) pro odbočujícího cyklistu do protisměru, aby si i natvrdlý řidič uvědomil, že si může najet na levou polovinu pouze svého jízdního pruhu a ne celé ulice. Toto byl jeden z mála argumentů těch co chtěli výjimky rušit. Jinak jsem rád, že se situace konečně vrací.
Zde můžete svobodně reagovat na článek. Reakce se objeví ihned a není cenzurována, buďte proto prosím slušní. Pozor, vyplnění jména a textu je povinné. Pokud tyto položky nevyplníte, váš příspěvek se nezobrazí.
Volný pokec