Sezimovo Ústí online, www.sezimovousti.cz

reklama
Sezimovo Ústí online: Svobodné informační médium
reklama
reklama
Věci veřejné

Zastupitelstvo popáté hlasovalo o platu pana starosty

Hodnota pana starosty stoupá

Zastupitelstvo opět hlasovalo o platu pana starosty a všech neuvolněných zastupitelů. Projednávání tohoto návrhu probíhá již od prosince 2007, kdy rada města navrhovala „valorizaci“ měsíčního platu pana starosty z 10.000 Kč na 20.000 Kč a zastupitelstvo návrh nepřijalo. Nepřijalo ho ani podruhé, ani potřetí. V červnu cena pana starosty, jak pravil jeho kolega, vystoupala až na nejvyšší zákonem dovolenou úroveň 28.060 Kč. Ani tento návrh nebyl zastupitelstvem přijat. Teprve v září se podařilo dát koalici dohromady všech jedenáct přítomných zastupitelů a získala pro tento návrh většinu. Od 1. října se tedy zvyšují měsíční odměny neuvolněných zastupitelů (jedná se o všechny mimo místostarostů Pavla Samce a Miroslava Vocílky) takto:

starosta města Sezimovo Ústí - 28.060,- Kč
člen Rady města Sezimovo Ústí - 1.830,- Kč
předseda výboru Zastupitelstva města nebo komise Rady města - 1.500,- Kč
člen výboru Zastupitelstva města nebo komise Rady města - 1.320,- Kč
člen Zastupitelstva města Sezimovo Ústí - 630,- Kč

Pokud zastupitel pracuje ve více funkcích, odměny se nesčítají, ale náleží mu odměna za nejvyšší z nich.

Připomeňme, že Sezimovo Ústí má zvláštní model neuvolněného starosty a dvou uvolněných místostarostů na plný úvazek. Starosta Bedřich Beneš k tomuto tématu hovořil ve své nástupnické řeči po volbách 2006. Prohlásil, že: „Stejně ekonomické náklady nebudou vyšší, než když ten model bude dva uvolnění - starosta a místostarosta, nebo tři, tedy starosta a dva (uvolnění) místostarostové. Pořád budou dva uvolnění. Odměna starosty (neuvolněného) je v této fázi v rukou zastupitelstva a to rozhoduje o jeho výši. To znamená že tato varianta nemusí znamenat zvýšení nákladů.“

Současné zvýšení odměny starosty již způsobuje zřetelné navýšení nákladů pro městský rozpočet. Oproti stavu z roku 2006 (před volbami) je to o částku 283 428 Kč ročně. Oproti stavu v době pronášení nástupnické řeči, tedy po volbách v roce 2006 se jedná o zvýšení nákladů o 273 264 Kč ročně.

Starosta se v reakci na uvedenou kritiku odvolal na voliče, které pokládá za jediné, kteří mohou uvedená fakta kritizovat a vyvodit z nich důsledky. Má naprostou pravdu.

Redakce - 20.09.2008
1. -fz- zapsáno: 20.09.2008 ve 09:18:48 hod.

Zajímalo by mě,kolik by činil plný plat pana starosty ve městě jako je Sezimovo Ústí.A kolik by v tom případě činil plat uvolněného místostarosty.To je myslím klasický model,ne ...?
Jinak bych řekl,že pan starosta (ODS) se chová tak,jak to jeho sttrana hlásá : každý ať se stará sám o sebe ... Za pomoci jinostraníků (kdo je vlastně v té naší koalici?) se to daří skvěle.Nu což ... za měsíc bude už po volbách do krajů.Uvidíme,jak je to s rozumem sezimáckých voličů...

2. Petrr zapsáno: 21.09.2008 ve 08:44:14 hod.

Pokud si dobře uvědomuju tak částka 28060,- Kč není konečná. Myslím, že k této částce se ještě započítávají příplatky za počet obyvatel. Je to tak nebo ne? Jestliže se tedy zvýšil plat starosty trojnásobně tak občanům nezbývá než věřit, že pan starosta také trojnásobně zvýší své usílí pro dobro města a jeho občanů. Jenže to je asi ze říše sci-fi.

3. Fík zapsáno: 21.09.2008 ve 21:05:06 hod.

Tato částka je konečná. Počkám si na případné zvolení pana M. Klímy do krajského zatupitelstva za zelené mozky. Určitě se veřejně vzdá svých odměn, konečně, zeleným mohou stačit peníze z Rakouska za finacování této páté kolony v Čechách. Jak to jinak komentovat než prostou závist.

4. Martin Klíma zapsáno: 22.09.2008 ve 00:58:40 hod.

Panu starostovi nezávidím, společně s kolegy jsme mu (několikrát a veřejně) navrhovali ještě větší plat za to, že bude starostu dělat pořádně a na plný úvazek. V takovém případě dokážu občanům vysvětlit, že se to městu vyplatí.

Stávající stav, kdy má starosta výše uvedený plat za neznámou pracovní dobu a z neznámého důvodu, protože nikdo z předkladatelů neumí vysvětlit, jak se k této částce dostal, přičemž se částka z neznámého důvodu během roku dvakrát změnila v rozmezí 100 % a je zcela jasným popřením starostova tvrzení o mzdových nákladech. Pracuji v zastupitelstvu, abych otevřeně hájil zájmy občanů. Tento stav hájí zájmy jediného člověka, a to starosty. Vzniklý rozpor je pro mě dostatečný důvod ke kritice.

5. -fz- zapsáno: 22.09.2008 ve 09:34:31 hod.

Samozřejmě,pane Klímo,že by nemohly být námitky proti plnému platu pana starosty,pokud by tuto funkci vykonával na plný úvazek.Jenomže on prohlásil (jak jsme se dočetli),že se nehodlá vzdát svého podnikání a souhlasil s o d m ě n o u za částečný úvazek.O to jde.A taky o to,jestli se tohle vědělo už před volbami.A jestli ano,pak zda to ODS někde uvedla (v programu,v kampani ...).Jestli ano,pak už bylo jenom na voličích,proč přesto tuto stranu volili.Mimochodem,je v Sezimáku nějaká ta buňka ODS ? Kolik jich je? Naše město bývalo (už od Bati) městem dělníků.Na začátku 90.let pravila jedna naše spisovatelka,že zbohatlík,levičák,může být i půvabná figurka,ale dělník,pravičák,bude vždycky jenom blbec.Moc by mě zajímalo,kdo v této straně u nás je.Mezi spoustou svých přátel,si nedovedu nikoho představit ... Zdravím ...!

6. František zapsáno: 22.09.2008 ve 17:48:16 hod.

Začátek pro fz : tedy pane, Vy jste perla!! Nevím, proč liberálně smýšlející dělník by měl být blbec?? Nevím, proč ve městě, kde je byť jenom půlstarostou člen ODS by měla být buňka ODS?? Nevím, když po válce bylo S.Ú. městem dělníků- toho proletariátu, který nás v podstatě za 40let přivedl nad ekonomickou propast, proč by jím mělo být i dnes? Navíc, dnes žádné dělníky vlastně neznám! Znám pouze zaměstnance a zaměstnavatele.
Co se týče názorů zpochybňující současný model vedení města a fungování našeho pana starosty, tak s těmi samozřejmě souhlasím. Větší hloupost zde nemohla vzniknout! Ať hovořím s kýmkoliv, nikdo si nedovede představit, že když bude mít vlastní firmu a k tomu bude někde zaměstnán na zkrácený úvazek, že tuto činnost bude vykonávat s plným nasazením, když ho čekají nemalé starosti ve vlastní firmě! A funkce starosty města se 7500 obyvateli nemůže být přece jen tak nějaká bokovka napůl. To nezachrání ani deset místostarostů.
Byla schválena odměna 28060Kč. V článku je uvedeno, že podle zákona nejvyšší možná.
To je za plný úvazek, nebo již pro tento poloviční úvazek? Někde jsem četl platy starostů a primátorů (rok 2006) a tam bylo uvedeno, že starostové měst s poč.obyvatel 10000 mají nárok na více než 40000,-hrubého, ovšem to je ale starosta 24hodin denně, takže 7500 obyvatel = ?
Co se týče odvolávky pana starosty na voliče, tak jsem přesvědčen, že si ani jeden z těch, kdo volili někoho z kandidátky ODS nepřál starostu na třetinový a nyní snad na poloviční úvazek!
Stále ale mám dojem, že výše odměny není asi tím hlavním předmětem sporu. Sporný je tady stávající stav s uváděnými pochybnostmi a také podstatný rozdíl v nákladech na vedení města při klasickém obsazení a tom podivném našem současném.

7. Jan - pravidelný čtenář zapsáno: 23.09.2008 ve 07:06:54 hod.

28 060 Kč měsíčně pro polovičního starostu, který ani není místní. Úžasná věc. Jestlipak pan starosta teď, když má takový pěkný plat, začne taky něco dělat ohledně roky slibovaného pečovatelského domu? Zatím byly k vidění jenom výkresy a ke slyšení spousta řečí o tom, jak nejsou peníze.

8. -fz- zapsáno: 23.09.2008 ve 10:14:47 hod.

Pane Františku,ten bonmot jsem si já skutečně nevymyslel.Tak vtipný zase nejsem i když bývaly doby,kdy jsem dokázal bavit půl hospody.Dneska humor mizí,z hospod,z radia,z televize ... Není k němu důvod.Autorkou toho bonmotu je skutečně naše spisovatelka,na jejíž jméno si už nemůžu vzpomenout.Bohužel ...
Představa,že by pravicově orientovaným člověkem byl někdo,kdo námezdně pracuje,či nájemně bydlí,kdo je odkázán na to,co s ním kdo kde udělá je tristní.A to ještě nemluvím o pravičáctví.To je dnes u nás to,co reprezentuje hlavně ODS. Tady už jde o symbol zvrácenosti.Jen se na to podívejte. Topolánek,Tlustý,Vondra,Zahradník,Bendl a tisíce dalších ... Za komunistů vystudovali,zdravili u vrbiček,zdobili okna a jásali v různých průvodech ... (Klause nevynechejte,ten si žil sakra dobře ..) A teď se jich zeptejte - kdy a kde poprvé pochopili,že jsou vlastně pravicově orientovaní.Zejména ve volební kampani by to byla příhodná otázka.Tihle lidé se o politiku za komunistů nikdy moc nezajímali.Pravice,levice,copak je to zajímalo ... Právě proto se dneska může dít to,co se děje.ODS je zdá se skutečně hodně prohnilý spolek.Ale musí držet pospolu,vědí,co by je čekalo,kdyby se ODS sztala bezvýznamnou.Jen ty jejich podvody v různých městech kdyby se začaly vyšetřovat.Něco známe z medií,něco se zatím nezná.
Našeho pana starostu neznám,nevím,čím se za komunistů živil.Podle vidění znám jeho tátu,potkával jsem ho kdysi na Silonu,kde ale dělal nevím.Kde bydlí vím,řekl mito před časem bývalý ředitel Správy města. Já bych panu starostovi přál plný plat starosty,za předpokladu plné vytíženosti a plné odpovědnosti.No vidíte,pane Františku,ani odpovědnost nepatří k vybavení pravičáků ... viz zákonodárci,viz vláda ....

9. František zapsáno: 23.09.2008 ve 21:16:16 hod.

Re fz:Pane františku z. Protože na této stránce se očekávají spíše názory, nebo příspěvky k uvedenému článku a ne ke konfrontaci politických názorů dvou přispívajících tak jenom stručně: jsou to Vaše názory, máte na ně právo.Já mám díky bohu názory opačné, žiju sice obyčejný, skromný život a přestože není všechno úplně tak, jak bych si to představoval já, jsem náramně spokojený, že jsem se této podle Vás zvrácenosti vůbec dožil!!Zdravím.

10. -fz- zapsáno: 26.09.2008 ve 13:46:06 hod.

Máte pravdu,pane Františku.Buďme rádi za každé nové ráno...

11. fík zapsáno: 30.09.2008 ve 23:23:55 hod.

Pan starosta má prostě plat který je možný podle zákona pro NEUVOLNĚNÉHO starostu. Plat uvolněného místostarosty mají jen oba místostarostové. Pro ty méně chápavé , neuvolněný fukcinář samosprávy je ten který vykonává funkci vedele svého zaměstnání a není zaměstnacem města (dostává měsíční odměnu ) , uvolněný funcionář samosprávy je zaměstnancem města a pracuje jen pro město (dostává měsíční plat ) . Pan -fz - z nehož čiší bolševik jako prase , si může přečíst o domově důchodců ve zprávě z posledního zastupitelstva, kdyby tam jako angažovaný občań chodil , znal by i podrobnosti. mimochodem na posledním jednání MZ nebyl ani jeden místní občan !!! Zřejmně jsou všichni spokojeni , když je nic nezajímá.

12. Účast na zasedání MZ zapsáno: 01.10.2008 ve 09:33:26 hod.

V reakci na poznámku od "fík", že na posledním zasedání MZ nebyl ani jeden občan bych rád připomenul následující: byl jsem na třech těchto zasedání a protože špatně slyším, tak po průzkumu od ostatních účastníků, kteří mi potvrdili, že také skoro nic neslyší jsem dvakrát prostřednictvím "Knihy přání a dotazů" žádal, aby do blízkosti prostoru pro občany byl umístěn ještě jeden reproduktor. Snaha asi byla, protože na příštím zasedání sice reproduktor nebyl, byl však zesílen ten jediný s výsledkem, že už nebylo rozumět vůbec ničemu! A pokud si dovedete představit ten trapas, když se přihlásíte s poznámkou, nebo příspěvkem, pan starosta vám odpovídá a vy nejste schopen vůbec reagovat, protože mu vůbec nerozumíte, nejen pro špatné ozvučení, ale také proto, že p.starostovi je špatně rozumět vůbec.Proto na zasedání MZ už nechodím a výsledky sleduji na netu.Nevím proč nechodí ostatní, možná je unavují ta přísně politická hlasování, která se mi také v některých případech nelíbila, protože si myslím, že v komunální politice se má jednat pouze a jen v zájmu obce, bez ohledu na politickou příslušnost. František.

Zde můžete svobodně reagovat na článek. Reakce se objeví ihned a není cenzurována, buďte proto prosím slušní. Pozor, vyplnění jména a textu je povinné. Pokud tyto položky nevyplníte, váš příspěvek se nezobrazí.

Jméno:   e-mail:
Ochrana proti robotickému spamu Opište kód z obrázkuopište číslo z obrázkudo tohoto políčka
reklama
reklama