Táborský deník 8.11.2007
Oba směry pro kola skončily
SEZIMOVO ÚSTÍ - Cyklistům je už dávno jasné, že skončily výjimky, kdy v jednosměrných ulicích mohli jezdit v protisměru. Z krajnic navíc zmizely i značky, které jim to dlouhá léta dovolovaly. Někteří zastupitelé se ale s touto informací setkali poprvé v úterý večer.
Jeden z bodů programu tak píchl do vosího hnízda. Radní v březnu rozhodli o zrušení výjimek, ale podle zastupitele Martina Doležala (BEZPP) svůj krok neformulovali správně a absolutně ignorovali názory dopravní komise.
„O zrušení vím z městského měsíčníku. Jsem pro, protože někteří cyklisté neberou ohledy a myslí si, že jim patří silnice, které nemáme tak široké,“ řekl včera cyklista Jan Brůžek ze Sezimova Ústí.
„Po volební euforii jste řekl, pane starosto, že budete s opozicí spolupracovat. Když je věc od března jasná, proč se tím teď zabýváme,“ ptal se zastupitel Martin Klíma (SZ). „Formulace rozhodnutí rady města byla nešťastná,“ řekl starosta Bedřich Beneš (ODS).
Také veřejnost se rozděluje na dva tábory. Jedni zrušení výjimek podporují, druzí jsou nespokojeni.
Organizátor petice pro zachování výjimek Josef Doležal označil jednání radnice za protiprávní. „To je jasné porušení zákona. Vede mě to k dojmu, že v Sezimově Ústí jsou blbci, protože zakazují vše, co jinde funguje,“ zlobil se.
„Určitou dobu budeme cyklisty řešit domluvou a vysvětlením situace. Je to změna něčeho, na co byli lidé dlouho zvyklí. Tento postup doporučím strážníkům,“ slíbil velitel městské policie Viktor Vigner.
Radní podle Beneše respektovali rozhodnutí odboru dopravy v Táboře. Ten v březnu rozhodnul o odstranění povolujících značek. „Každý si mohl rozhodnutí přečíst,“ dodal Beneš a připomněl, že město chce bezpečné cyklostezky.
Začínám se náramně bavit!! Podle článku pan starosta uvádí jako obhajobu, že pouze respektovali rozhodnutí odboru dopravy v Táboře, ale již pomlčel o tom, že toto rozhodnutí bylo na základě žádosti o zrušení těchto výjimek, kterou město samo podalo po odsouhlasení v RM na návrh tehdejšího starosty p.Vocílky. (Takto bylo prezentováno na srpnovém veř.zasedání zastupitelstva !).Částečně souhlasím s p.Brůžkem, že silnice zde nemáme tak široké, že někteří jezdí na kolech hrozně, ale někteří motoristé také a ezevšeobecňujeme to pro nějaká rušení. Jsme v podstatě vesnicí, kde kromě třech, čtyřech ulic je provoz minimální , takže vše se dosud řešilo vzájemnou ohleduplností tak, že oba účastníci - motorista a cyklista se musí v takto označené ulici chovat jako v ulici obousměrné! Jsem teď jenom zvědav na výsledky zadané studie optimalizace cykloprovozu ve městě, kdy bude vypracována, kolik to bude stát a jestli vůbec bude nějaký výsledek. Ještě k poznámce pana starosty, že město chce bezpečné cyklostezky.Stoprocentní souhlas!! Ale asi máme každý jiné představy.Na př. při jízdě cyklostezkou v Dukelské ulici musí cyklista značný úsek kolo vézt a jít pěšky, to není řešení!! Tuším, že město má stále partnerské vztahy s německou Kostnicí. Škoda, že při některé návštěvě si tam zástupci města nezajezdili na kole! Jezdil jsem tam týden a perfektní!! V celé republice se rozjíždějí akce umožňující cyklistům snadnější pohyb po městě ( o Evropě není třeba se zmiňovat, tam je to samozřejmostí), jenom u nás jsme se jaksi proti tomu nějak zasekli!
Je to zcela jasný projev zvůle současné radnice a pro toto tvrzení hovoří vše, co se kolem cyklovýjimek od února událo. Dnes o tom natáčí ČT reportáž, která bude součástí Večerníků od 18 hodin na ČT1, tak se národ může podívat, jak 5 lidí, které jsem nikdy šlapat na kole neviděl, rozhodlo, že půjdeme v Sezimově Ústí proti celoevropskému trendu.
Souhlasím.Neuškodilo by pánům radním si udělat cyklovýlet po městě. V autě toho moc neuvidí a nepochopí, oč nám kolařům jde. Například přeject v současné době přez koleje je horor.
Jízdu cyklistů v protisměru vyhláška neřeší, to je pravda. Ale řeší vyhláška, jak mám přejet z ulice k Hájence do Táboritů? Nebo z ulice Pionýrů do ulice Dukelská?
Podle vyhlášky jako cyklista musím užít cyklostezky.
Znamená to, že v prvním případě mám na konci stezky slézt z kola, kolo vést těch 5m a pak vstoupit do křižovatky a tam nasednout na kolo a odbočit do ulice Táboritů?
A ve druhém případě přejet vozovku, proplétat se mezi parkujícími vozidly s kolem a snažit se dostat na stezku? A to nemluvím o opačných případech, když chci do ulice Pionýrů odbočit z Dukelské a nebo z Táboritů do ulice K hájence.
Tohle vám připadá bezpečné?
Zde můžete svobodně reagovat na článek. Reakce se objeví ihned a není cenzurována, buďte proto prosím slušní. Pozor, vyplnění jména a textu je povinné. Pokud tyto položky nevyplníte, váš příspěvek se nezobrazí.
Volný pokec