Sezimovo Ústí online, www.sezimovousti.cz

Sezimovo Ústí online: Pro lidi co chtějí mít názor
reklama
reklama
Události

Modernizace IV. železničního koridoru odstartována

Informace o IV. železničním koridoru

Výstavba 11,770 km dlouhého úseku mezi Doubím u Tábora a Táborem byla odstartována 21. března 2007. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace a zhotovitelem „Sdružení Doubí – Tábor“, jehož členy jsou akciové společnosti OHL ŽS, Subterra a Viamont DSP.

Projekt, jehož celkové náklady dosáhnou necelé 2,8 mld. Kč bez DPH, je financován Státním fondem dopravní infrastruktury a předpokládá se rovněž jeho spolufinancování z fondů EU. „Evropské komisi bude předložena žádost o spolufinancování tohoto projektu z Fondu soudržnosti EU. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z prioritních projektů transevropské dopravní sítě v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007- 2013, věříme, že bude vyřízena kladně,“ řekl dnes Ing. Miroslav Konečný, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty, s.o. pro dopravní cestu. Projednání žádosti na spolufinancování projektu Evropskou komisí se předpokládá ve druhé polovině letošního roku.

Úsek Doubí u Tábora – Tábor je první částí modernizace trati mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem a zároveň součástí IV. tranzitního železničního koridoru (TŽK) Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště, na který dále navazuje koridorová trať přes rakouský Linec do Slovinska a dále na jih Evropy. Z celoevropského hlediska je IV. TŽK spojnicí IV. a X. multimodálního panevropského koridoru.

„Pro Jihočeský kraj má IV. železniční koridor zásadní význam – spojí nás nejen s hlavním městem Prahou, ale také s našimi jižními sousedy v Rakousku. Věřím, že se jeho dokončení pozitivně odrazí zejména v oblasti cestovního ruchu,“ řekl dnes RNDr. Jan Zahradník, hejtman Jihočeského kraje.

Cílem modernizace je zdvojkolejnit traťový úsek, dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti, zvýšit prostorovou průchodnost pro ložnou míru UIC GC a dosáhnout traťové třídy zatížení D4 UIC. Úspěchem je, že se celý úsek podařilo navrhnout tak, že zůstane i po rekonstrukci v původní stopě a na pozemcích v majetku SŽDC, s.o. a Českých drah, a.s., přičemž od kilometru 71,7 do kilometru 77,681 budou moci vlaky až 160 kilometrovou rychlostí. Výrazně se rovněž zvýší komfort cestujících ve velmi frekventovaném úseku příměstské dopravy v aglomeraci Planá nad Lužnicí - Sezimovo Ústí – Tábor. Vznikne dokonce zcela nová zastávka „Čápův Dvůr“ v kilometru 79,208 (mezi Táborem a Sezimovým Ústím).
Všechny stanice v úseku získají buď zcela nová nebo modernizovaná nástupiště, přičemž budou zvýšeny nástupištní hrany - to usnadní výstup a nástup cestujících. Samozřejmostí je rovněž bezbariérový přístup, který bude řešen buď výtahy nebo rampami. Ve stanicích a zastávkách budou rovněž sníženy obrubníky v místech přechodů pro chodce, budou instalovány vodící linie, signální a varovné pásy a akustické majáky pro nevidomé a slabozraké.

Součástí přípravné fáze prací bylo také zpracování akustické studie, na jejímž základě byly navrženy protihlukové stěny (celkem 6 137 m). V případě nutnosti jsou doplněny o individuální protihluková opatření, tj. přetěsnění či výměnu některých oken u trvale obydlených objektů. Během modernizace budou zrekonstruovány tři železniční přejezdy a tři další budou zrušeny a nahrazeny podchody či mosty, což samozřejmě zvýší bezpečnost provozu.

Projekt vypracoval SUDOP Praha a.s. Zhotovitel začal přebírat staveniště na podzim loňského roku, přičemž přípravné práce byly zahájeny 1. prosince. „Cestující si jistě všimli, že jsme již začali pracovat například na terénních úpravách. Díky letošní teplé zimě se nám již třeba podařilo pokácet některé stromy, které musely ustoupit nově plánované druhé koleji,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s. Celý úsek má být podle smlouvy dokončen do 30. července roku 2009.

zdroj: tisková zpráva

Redakce - 12.04.2007

Zde můžete svobodně reagovat na článek. Reakce se objeví ihned a není cenzurována, buďte proto prosím slušní. Pozor, vyplnění jména a textu je povinné. Pokud tyto položky nevyplníte, váš příspěvek se nezobrazí.

Jméno:   e-mail:
Ochrana proti robotickému spamu Opište kód z obrázkuopište číslo z obrázkudo tohoto políčka
reklama
reklama